De eerste etappe: Bogotá - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke Postma - WaarBenJij.nu De eerste etappe: Bogotá - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Anneke Postma - WaarBenJij.nu

De eerste etappe: Bogotá

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 April 2018 | Colombia, Bogota

Hallo allemaal,
Dinsdag om 10u vanaf Schiphol gevlogen naar Bogotá waar we om 14 u aankwamen.
Met taxi naar hostal Masaya gegaan, in de oude wijk La Calendaria.
Tassen neergezet en stukje in de omgeving gelopen.
‘ s Avonds lekker gegeten in el Gato Gris en daarna op tijd naar bed.
Woensdag naar het centrum van de staf gelopen : Plaza Bolívar met de kathedraal, gemeentehuis en regeringsgebouwen.
Het museo del oro en museo de Botero bezocht: geweldig!!
Zoals iedere middag regende het ‘s middags een tijd keihard
Donderdag een walking tour door het oude gedeelte v Bogotá ( la Calendaria)gedaan met veel proeven ( coca-thee, space-cake, chicha, tropisch fruit en echte café de Colombia). Ook veel uitleg over de geschiedenis en de actuele politieke situatie .
We snakten naar een lekkere douche maar o jee: bij bouwwerkzaamheden vlakbij is de waterleiding geraakt en de hele wijk zit zonder water....ze zeiden dat het binnen 6 uur verholpen zou zijn.
Vanmorgen, vrijdag, nog geen water en jullie kunnen je daar in een hostal vast wel iets bij voorstellen. Om de toiletten schoon te maken hebben ze vanmorgen water gehaald uit een andere wijk.
We zijn nu net terug uit de stad (14u )en men zegt dat het water eraan komt....douchen zou wel fijn zijn :-).
Morgen gaan we naar Neiva met de bus ( 5 uur) en vandaar naar Villavieja aan de Magdalena rivier (zie tv programma de toppen vd Andes) om de Tatacoa woestijn te bezoeken. We gaan dan van 20 naar 32 graden....
Over een dag of 4 volgende verslag!

Groetjes,
Max en Anneke

• 06 April 2018 - 22:05

Tini:

Mooi verslag Anneke. Nog een leuke tip: in Cartagena voor de kathedraal verkoopt een man erg goede nepschilderijen van Botero, tenminste zo'n 5 jaar geleden.

• 06 April 2018 - 22:38

Eva:

Qué bien que ya hayáis visitado tantas cosas!. Lo del agua, paciencia. Así tenéis alguna anécdota para contar:-)!
    Hasta pronto!

• 06 April 2018 - 23:49

Mariëtte:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen ,geniet samen van deze bijzondere reis.
    Verheug me op je verslagen ,tot snel.

• 08 April 2018 - 14:10

Helen Kolijn:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat jullie inmiddels water hebben. Dikke kus van ons X

• 10 April 2018 - 10:45

Merche:

Hola, Gracias por tenerme al tanto del viaje. Estupendo. Espero que siga todo bien y os lo paséis fenomenal.
    Un beso