Vanuit Managua weer naar Knegsel - Reisverslag uit Knegsel, Nederland van Anneke Postma - WaarBenJij.nu Vanuit Managua weer naar Knegsel - Reisverslag uit Knegsel, Nederland van Anneke Postma - WaarBenJij.nu

Vanuit Managua weer naar Knegsel

Door: koranneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Augustus 2011 | Nederland, Knegsel

Hoi allemaal,

Zo dit is echt het allerlaatste verslag van deze vakantie.
Het plan was om het verslag vanaf het vliegveld in Managua of Houston te schrijven, maar helaas geen internetverbinding dus het laatste verslag vanuit een regenachtig en koud Knegsel.
Maandag zijn we 's morgens met de bus vanuit las Peñitas naar León gegaan en daar hadden we de snelbus naar Managua. Wederom een volle bus maar goed het was maar voor 2 uurtjes.Vanaf het busstation met de taxi naar hotel Mozonte gegaan waar we een mooie kamer met airco hadden.
Het hotel lag in een rustige , veilige (niet onbelangrijk) wijk van Managua.
Het geweld schijnt hier het afgelopen jaar ontzettend te zijn toegenomen en op straat word je constant gewaarschuwd door mensen die zeggen dat het gevaarlijk is. Geeft nu niet bepaald een rustig gevoel.
Dinsdag zijn we 's morgens op tijd de stad in gegaan. Eerst naar de Malecón, een soort boulevard aan het meer met veel restaurantjes.
Hier tegenover staat de schelp: la Concha. Het is een cultureel podium.
Daartegenover staat een standbeeld van Simon Bolívar, de bevrijder van een aantal Midden en Zuidamerikaanse landen waaronder Colombia waar Nicaragua toen bij hoorde. Aan de overkant staat het theater Ruben Darío dat mede is ontworpen door de architecten van het operagebouw in Sidney.
Verder naar de kathedraal(of wat er van overgebleven is na de aardbeving), het Palacio Nacional ( tegenwoordig een museum)en Casa Presidencial
Op het plein naast de kathedraal waren allelei geledingen van de politie aan het oefenen voor de nationale dag van de politie op 25 september: in vol ornaat rennen, opdrukken, marcheren ( als de muziek het tenminste deed) en dat in die hitte!!
Aan de overkant van het plein het mausoleum van Carlos Fonseca Amador.
Na de lunch hebben we nog een winkelcentrum ( Mall?!) bezocht maar dat stelde niet zo heel veel voor.
's Avonds , met een Amerikaan die ook in het hotel zat lekker gegeten in een restaurant aan het laguna de Tiscapa , een kratermeer.
Dinsddag hadden we een afspraak met de architectes en met de notaris en toen zat de laatste dag er op!!
's Avonds een beetje op tijd naar bed want de taxi zou ons om 3uur ophalen.
Om kwart vor 4 waren we op het vliegveld ( naam uiteraard Augusto Sandino) en we konden dus mooi op tijd inchecken. We vertrokken 3/4 uur te laat mar hadden genoeg speling in Houston dus geen probleem. De reis verliep verder vlekkeloos maar o wat is het een eind!!
Vrijdagmorgen, na 14 uur vliegen, zijn we om 8u30 op Schiphol geland. Bagage opgehaald en naar de trein, we hoefden maar 5 minuten te wachten dus dat viel reuze mee!
Vanuit de trein Cathrien gebeld en zij stond ons in Eindhoven op het station op te wachten. Naar huis door de stromende regen : welkom in Nederland!
Thuis lekker koffie gedronken, foto's laten zien etc.
En inmiddels is de was al weer bijna klaar, scheelt wel als je weinig bagage hebt! En we staan zo alweer klaar om naar een verjaardagsfeest te gaan!
De foto's zet ik er meteen bij en waarschijnlijk zie ik de meesten van jullie weer binnen afzienbare tijd!

Doei....

Kor en Anneke

• 28 Augustus 2011 - 09:16

Ella:

Hoi Anneke,

Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad en weer vertrouwd in Knegsel zijn na volgens ons een geweldige avontuurlijke vakantie.
    Wij horen natuurlijk binnenkort de aanvullende verhalen gezellig bij een lekker glas wijn.
    grtjes,
    Ella en Cock

• 28 Augustus 2011 - 10:33

Marion:

Hoi lieve vrienden, welkom thuis! Jammer van het weer, maar ja na die hitte bij jullie kunnen jullie even afkoelen... We hebben genoten van je verslagen. Net of we er bij waren, zo duidelijk en leuk beschreven! Ons zie je voorlopig nog niet, we blijven varen tot we eindelijk zon hebben, haha! We zullen er hopelijk wel bij helen zijn in oktober. Veel liefs van de Dame Blanche.

• 28 Augustus 2011 - 10:33

Marion:

• 28 Augustus 2011 - 15:15

Loes:

genoten van jullie verhalen.

veel plezier weer in knegsel en tot gauw.

groetjes alphons en loes

• 29 Augustus 2011 - 16:08

Mariette:

fijn dat jullie er waren en nu begint weer real live hoop dat de jet lag inmiddels uit het bloed is veel sterkte met het nieuwe werk seizoen zie jullie weer binnen kort liefs mariette en hans