Ometepe - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anneke Postma - WaarBenJij.nu Ometepe - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anneke Postma - WaarBenJij.nu

Ometepe

Door: koranneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 Augustus 2011 | Nicaragua, Managua

Vorige week maandag zijn we vanuit San Jorge met de boot naar Ometepe gevaren. Aan boord ook een vrachtwagen met 10 paarden .Er was feest in Moyogalpa: de feestdag van Santa Ana en er waren allemaal processies en festiviteiten met paarden.
Vanuit Moyogalpa zijn we naar Santa Cruz gegaan. Dat ligt op het smalle stukje van het eiland, precies tussen de 2 vulkanen Concepcion en Maderas in. Rond de Concepcion is er nog een verharde weg maar waar wij zitten dus niet en vooral als het 's nachts regent kan het een beetje veel modder opleveren, maar goed dat is 's morgens als de zon gaat schijnen ook weer zo weg.
De natuur is hier prachtig maar wat wil je met alle lava in de grond..Vlinders, bloemen en vogels in overvloed.. Als we 's morgens ontbijten krijgen we al gezelschap van kolibri's die op de bloemen aan de rand van het terras afkomen.
We hebben weer van alles ondernomen en vooral veel gelopen.
Afgelopen donderdag hebben een een tocht van ruim 4 uur te paard gemaakt ( de gevolgen de volgende dag kunnen jullie wel raden!!) . Het was een tocht naar de watervallen van San Ramon. Daar uiteindelijk aangekomen bleek het laatste deel van het pad, dat je moet lopen, te zijn weggespoeld door de regen. We moesten dus over de rotsen en door het water.
Enkelen van jullie kennen mijn fobie voor het klimmen over rotsen en zullen dus snappen dat ik na de eerste klauterpartij de handdoek in de ring heb gegooid. Kor daarentegen heeft het met moeite wel helemaal tot de waterval gered maar was daarna volgens de gids " completely ruined". Vervolgens moesten we dus ook nog 2 uur terug op het paard. Resultaat: een vermoeiende, enerverende tocht maar wel de moeite waard. Hoewel,
of ik nog ooit zal gaan paardrijden weet ik niet....
De volgende dag hebben we helemaal NIETS gedaan , alleen gelezen, gegeten en gedronken.
Gisteren zijn we met de bus naar Ojo de Agua geweest, volgens de meneer bij de ingang de enige geneeskrachtige bron met koud water. Goed tegen allerlei kwalen en verjongend, soms wel10 jaar.
We wachten wel af of jullie het resultaat kunnen zien.
Verder zijn we ook nog in Altagracia geweest, na Moyogalpa de belangrijkste plaats op het eiland, maar eigenlijk was er niet veel te doen. Wel staan daar de best bewaard gebleven sculpturen uit lava van mensen met dieren als hun alter ego op het hoofd: de coyote, de arend en de jaguar.
Vanmiddag gaan we naar Altagracia waar we de nachtboot nemen naar San Carlos en van daaruit gaan we 2 uur de rivier San Juan op het tropisch regenwoud in, kijken of we wat bijzondere dieren te zien krijgen.

Dit was het weer voor deze week volgende keer meer!

Hasta luego!

Kor en Anneke,
Deze keer niet zoveel foto's want we zitten niet in "ons" hotel.

• 01 Augustus 2011 - 19:13

Bitter:

hoi hoe is het met jullie kont, tropich regenwoud leikt me ook wel heel spannend,en die schoonheidskuur als dat gewerkt heeft kom ik zeker.tot nu toe kan ik alleen maar concluderen geweldige reis en wat zien jullie veel verder genieten tot het volgende reisverslag liefs mariette

• 01 Augustus 2011 - 21:13

Joke En Gerard:

Hallo Kor en Anneke.
    Wat een prachtige foto's. Jullie zullen wel geweldig genieten. Het is een imposant land. Woensdag gaan wij Anneke en Nico aflossen.
    Jammer dat zij erg wisselvallig weer hadden. Geniet er nog maar want de weken vliegen om.
    Groetjes uit Sassenheim

• 01 Augustus 2011 - 21:27

Ella:

Hoi,is weer een indrukwekkende week geweest zo te lezen. En de persoonlijke grenzen worden flink verlegd. Op een paard de heuvels in en dan nog het nodige klimwerk.Zo´n verjongingskuurtje komt dan goed van pas. Adres maar goed onthouden je weet nooit waar het goed voor is. Mooie foto´s trouwens blijf genieten, dan genieten wij op afstand mee. grtjes Cock,Ella en Ilse

• 01 Augustus 2011 - 22:45

Cathrien:

Klinkt ontzettend spannend wat jullie meemaken, hebben jullie het ook zo heet als in noord-amerika? New York was een hittegolf met 40 graden. We hebben wel alles bekeken onder deze omstandigheden. Geweldige stad, nu zitten we in Miami, erg zuid amerikaans doet het hier aan, we waren net in een supermarkt waar we alleen met spaans terecht konden.

Nog heel veel plezier,
    Groeten Cathrien.

• 02 Augustus 2011 - 11:18

Anneke En Nico:

Wat zullen jullie genieten van die overweldigende natuur.
    De helft zit er al weer op wat gaat de tijd toch hard.
    Wij gaan morgen weer naar huis.
    Nu is het mooi weer jammer dat we het niet zo getroffen hebben.
    Wandt het is een heerlijk plekje om te vertoeven.
    geniet er nog van.

groetjes

• 02 Augustus 2011 - 16:13

Leo:

Toch mooi dat Kor op het paard is blijven zitten. Of het paard het ook mooi vond vermeld het reisvrslag niet.
    Ik zie wel dat jullie boffen met het weer. Hopelijk kunnen we dat hier in Nederland ook nog eens zeggen in deze zomer.
    Veel plezier en tot ziens.