Regentijd???? - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anneke Postma - WaarBenJij.nu Regentijd???? - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Anneke Postma - WaarBenJij.nu

Regentijd????

Door: koranneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 Juli 2011 | Nicaragua, Managua

Buenas tardes para todos,

Vandaag een week geleden zijn we vertrokken naar Amsterdam en we zijn nu 6 dagen op Rancho Santana. Naast de nodige zon valt er ook meer dan genoeg regen alhoewel het ook dan gewoon warm is.
We hebben een aantal afspraken gehad met de bouwbegeleider hier. Het is een Canadees van Nederlandse afkomst en hij spreekt zelfs nog wat Nederlands. Hartstikke aardige jongen, 2 meter en 4 centimeter lang en heeft in het Canadese nationale basketbalteam gespeeld. niet dat dat allemaal wat uitmaakt maar is wel leuk om te weten.
Gisteren hebben we met 2 architectes gesproken en we wachten nu dus weer even af....
Deze week zijn we in Rivas geweest, de provinciehoofdstad. Rivas ligt zo'n 32 km van Rancho Santana (10 km verharde en 22 km onverharde weg ). Ook zijn we in San Juan del Sur geweest. In San Juan del Sur waren we 2 jaar geleden ook al met Max.
( Max we hebben bij den Timon wat gedronken en bij Iguana wat gegeten).
Len, we hebben de dames van jouw stageplek de groeten gedaan en ze kregen meteen een smile van oor tot oor!!!
Gisteren hebben we gegeten bij een restaurantje in
Limon 2: Yolanda. Het is maar een dorpje verder op maar als het hard regent zwellen er binnen no time 2 riviertjes zodanig op dat je er zelfs met een 4 x 4 niet meer door heen komt. Het weer in de gaten houden is dus wel handig als je niet vast wilt komen te zitten!! Als je eenmaal bij het restaurant een voet op het terras zet komt Yolanda meteen naar je toe om je met een paar dikke luchtkussen te begroeten. Het is er erg gezellig en de varkentjes, kippen, poezen en honden lopen vrolijk overal tussendoor. Het eten is er geweldig!! Herkennen jullie de chichimurri Hans en Cathrien??
Vandaag zijn we nog een stukje verder gereden naar het einde van de wereld: Salinas en Astillero: op een paar hostals voor surfers na is er niets anders dan armoede: houten huisjes met golfplaten daken midden in de " blub".....overal lopen varkens, koeien, kippen en honden en af en toe een ossenwagen voor lokaal transport.
Morgen wordt de auto weer opgehaald en maandag gaan we weer verder.
We worden met de auto naar Rivas gebracht en vandaar gaat het met de chickenbus naar Granada.
De mensen hier snappen er niets van dat we met het openbaar vervoer gaan en niet " gewoon" met een taxi.
Maar goed wij vinden dat nu eenmaal leuk.
Vandaag zouden er hier voor de deur internationale surfwedstrijden zijn maar die zijn door de regen vanmorgen uitgesteld. Misschien zien we er morgen nog wat van.
Ik zal meteen nog wat foto's op de blog zetten, dan zijn jullie weer helemaal bij!

Volgende week meer,
Hasta luego,

Kor en Anneke

• 16 Juli 2011 - 23:00

Marion:

Hoi vrienden, nou, jullie hadden wat het weer betreft net zo goed hier kunnen blijven. Regen, regen en nog eens regen, maar heeeel weinig zon. Gelukkig hebben jullie dat weer wel gelukkig. We zijn benieuwd hoe het afloopt met die architecten. Sterkte in de chickenbus, al heeft ook dat zijn charmes.
    Geniet van alles en we kijken uit naar jullie avonturen.

• 17 Juli 2011 - 10:04

Hans En Mariette:

volgen alles met spaning jammer van de regen hopelijk duurt dat niet te lang,ben benieuwd naar het volgende verslag en de vootuitgang met het bouw project verder lekker genieten en niet te veel spannende dingen mee maken tot schrijfs Mariette

• 17 Juli 2011 - 12:10

Cathrien:

Hallo Anneke en Kor. Lekker nat he bij ons ook hoor. Alleenwij lopen niet het gevaarweggespoeld te worden. Jemag wel op alle rampen voorbereid zijn als je oppad gaat.Wij zijn nu aan het pakken en ruimen.Corien zet ons op de trein. Morgen hebben we een familie bijeekomst ivm Michiel.Alweer een jaar voorbij. Sas heeft haarP gehaald. Dus iedereen blij.
    Veel plezier met de busreis en tot een volgend bericht. Pas goed opelkaar. groeten Hans&Cathrien.

• 18 Juli 2011 - 09:38

Len:

Hoi Anneke en Kor,

Leuk om weer over Nicaragua te lezen. Regenseizoen is nog altijd beter dan die nep zomer die we in Nederland hebben. Leuk dat jullie mijn collega's hebben opgezocht in SJS. En jullie hebben gelijk... het openbaar vervoer is de leukste manier van reizen tussen de locals. Ik wens jullie nog veel plezier, maar dat zal zeker lukken. Kijk uit naar de reisverslagen en foto's.

Besos,

Len

• 18 Juli 2011 - 12:33

Loes:

hoi,

bij ons is het ook regentijd en een beetje kouder dan bij jullie, jammer voor de mensen die nu vakantie hebben. jullie maken wel spannende dingen mee, leuk om te volgen. veel succes met architecten etc en zorg voor survivalpakketjes als je op pad gaat.
    groetjes alphons en loed

• 21 Juli 2011 - 10:21

Anneke En Nico:

leuk om het zo te volgen leuke foto's zo krijgen we ook een indruk van waar jullie zijn.
    Hier is het nog steeds wisselvallig met behoorlijk wat regen.
    verder is alles o.k. hier
    groetjes

• 24 Juli 2011 - 08:49

Ella:

Hoi,

wat een ondernemende reis zeg. Leuk om te lezen wat jullie allemaal tegekomen en doen. Is er toch wel tijd voor een beetje te relaxen want daar is vakantie voor even bij tanken. Al ik me wel kan voorstellen dat je hier ook veel energie van krijgt.
    het is hier nog steeds regentijd of te wel gewoon herfst 14 graden vandaag dus de openhaard aan. Geniet nog van al wat jullie tegenkomen en op afstand genieten wij mee. Bedankt dat we op deze manier mee mogen reizen.
    grtjes Cock en Ella